La culminació del procés participatiu per decidir qui ha d’obtenir el guardó honorífic Bisbalenc de l’Any 2019 tindrà lloc aquest diumenge 29 de desembre, a les 12 h AM, a la sala de Plens de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà. Es farà públic el nom de la persona guanyadora del guardó i es farà l’entrega del premi.
Un total de 628 bisbalenques i bisbalencs es van pronunciar i van fer ús al seu dret a vot per decidir qui ha de ser Bisbalenc de l’Any 2019. Aquesta xifra representa un 6,90 % del padró de 9.106 persones votants autoritzades. El període de votació popular (electrònica o presencial) va finalitzar aquest passat diumenge 15 de desembre. Com que els resultats van atorgar més del 10% del total de vots a alguna candidatura, no va haver-hi segona ronda de votació popular amb les propostes més votades.
Jose Luis Pérez, Sefa Ponsatí, Jaume Pla, Cati Casademont, Quim Matas, Albert Solà, Carmen Suñén, Xevi Codolà, Manel Magrinyà, Guillem Pajares i Maite Cobos. Són l’onzena de noms que bisbalencs i bisbalenques van proposar per obtenir el guardó honorífic Bisbalenc de l’Any 2019 (i que no han declinat ser-ho). Es tracta de noms procedents de la societat civil bisbalenca que enguany han destacat per la seva tasca o per algun fet concret.
Un guardó honorífic
El guardó a Bisbalenc/a de l’Any no té cap dotació econòmica. L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà farà entrega d’un guardó honorífic que serà una peça de ceràmica fet per l’ocasió per un/a ceramista membre de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal d’Empordà, acompanyat d’un diploma del fet meritat. La persona Bisbalenc/a de l’Any serà inscrita en el Llibre de Registre del Bisbalenc/a de l’Any i en l’apartat de Distincions i Honors de la pàgina web de l’Ajuntament. Cal tenir present que aquesta primera edició del premi vol ser una prova pilot per anar-la adaptant en funció de l’experiència recollida. A més a més, es preveu que més endavant –i en funció del seu desenvolupament- les bases i la normativa del Bisbalenc/a de l’Any siguin aprovades al Ple Municipal del consistori.