Prop de 150 persones van omplir la plaça del Castell aquest diumenge al migdia. Culminava així un cap de setmana farcit d’activitats, coincidint amb el 25N, Dia internacional per eradicar la violència masclista. La jornada va arrencar amb la pintada d’un mural al carrer Cavallers (cantonada amb la plaça Nova), a càrrec del col·lectiu feminista Nosaltres amb el lema ‘Només jo sóc la dona de la meva vida’.
Va ser a partir de les 12 h quan es va fer una concentració i lectura de manifest, a càrrec del grup de Dones de la Bisbal. El Manifest feminista del Baix Empordà es escriure de manera unitària amb les agrupacions de dones de la comarca i, a més de la Bisbal, es va llegir simultàniament a Sant Feliu de Guíxols, Calonge i Palamós. Es pot consultar el document complet a través d’aquest enllaç.
Seguidament es va fer un concert-vermut, de la mà de la cantant feminista, Paula Grande. Durant l’acte es va poder veure una instal·lació floral per denunciar la violència masclista, presentada per un grup de joves artistes bisbalenques: «la instal·lació vegetativa es basava de 3 estructures penjants esfèriques creades amb planta silvestre», ha explicat una de les responsables. «Les tres boles en conjunt representaven el procés d’alliberament de la dona en un cas de violència masclista: la primera bola simbolitzava l’opressió; la segona, el pas cap a la transició acompanyat del remordiment que es pot arribar a sentir en fer-lo; i la tercera, l’alliberament, l’apoderament de la dona», han afegit.
Així, sota el lema de ‘Ni un cop més’, de divendres a diumenge van anar tenir lloc les propostes organitzades pel Grup de Dones de la Bisbal, La Forja Baix Empordà, el col·lectiu feminista Nosaltres, amb la col·laboració del Casal Estel Roig de l’Ajuntament de la Bisbal. «Ha estat un cap de setmana farcit d’activitats interessants i estem molt contentes que enguany s’hi hagin sumat noves entitats», ha explicat Marina Puig, portaveu del Grup de Dones de la Bisbal. Les entitats organitzadores s’han mostrat satisfetes de l’assistència de públic i del desenvolupament de totes les activitats.
“