Els ajuntaments de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà i Ullastret van programar una sessió per debatre de la cooperació público i privada d’acord amb les accions previstes en el marc del pla d’accions de Pla Estratègic, que està obert a tot el teixit empresarial del territori.
El dimecres 16 de juliol, es va programar la primera sessió de l’Espai Empresa amb una xerrada sobre “La importància de les xarxes de cooperació público-privades”, que va portar a terme l’Alcalde de Moià i President del Consorci del Moianès, el Sr. Dionís Guiteras i conjuntament amb la Sra. Marta Purtí, Gerent del Consorci del Moianès, que tenen una dilatada experiència en el camp de la cooperació entre administracions locals i entre aquestes i el sector privat. Els ponents van explicar la seva trajectòria, els seus projectes i els reptes i dificultats que els ha suposat l’impuls del Consorci del Moianès per aconseguir els seus objectius de desenvolupament econòmic sostenible, i varen respondre els dubtes i qüestions plantejades pels assistents en relació a l’experiència de funcionament del Consorci.
Per part dels participants, es va comptar amb la presència dels alcaldes de la Bisbal d’Empordà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura i Ullastret, i de regidors de totes les poblacions en les quals s’emmarca el Pla Estratègic que s’impulsa, així com una vintena d’empresaris del territori.
Els ajuntaments impulsors del Pla Estratègic, amb l’objectiu de voler continuar donant continuïtat al diàleg amb el sector privat i la seva implicació en el desenvolupament del pla, organitzaran noves sessions o jornades de reflexió i d’impuls operatiu del pla estratègic entre les administracions locals i el sector empresarial i professional del territori, que s’aniran realitzant al llarg de l’any. Per tant, s’han planificat 4 grups sectorials de col•laboració público-privada fins a finals d’any. El primer relacionat amb el sector de les energies renovables serà el 17 de setembre. El 15 d’octubre hi haurà el grup de treball del sector del producte agroalimentari, el de turisme serà el 12 de novembre i el 19 de novembre hi haurà la sessió de la formació pel treball i per l’empresa.
Aquesta acció està subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i està cofinançada pel Fons Social Europeu i el Ministerio de Empleo y Seguridad Social.
Adjunt podeu trobar dos documents per omplir en cas que volgueu participar en algun grup de treball (o proposar-ne de nous) i un segón per si voleu rebre informació relacionada amb el pla estratègic.