L’Ajuntament de la Bisbal promou tallers i demostracions de torn als municipis de la costa per promoure l’artesania i la ceràmica de la Bisbal amb objectius turístics i comercials.
L’Àrea de Promoció de la Ciutat organitza, durant tot l’estiu, demostracions de torn per tal de promoure i dinamitzar la marca Ceràmica de la Bisbal entre els turistes que hi ha a les diferents poblacions de la costa. Aquesta activitat s’està desenvolupant a Palamós, Sant Antoni de Calonge, Pals, Begur i l’Estartit. Així, cada dia a la tarda, el taller es realitza en espais públics, tals com places o passejos marítims, perquè els residents i turistes puguin gaudir en directe d’un ceramista en actiu i a la vegada oferir-los la possibilitat de què puguin provar el torn de ceràmica.
Igualment, les demostracions de torn es continuaran portant a terme, cada dissabte, a l’eix comercial de la ceràmica, al Carrer de l’Aigüeta, on s’hi concentra la major part de les botigues de ceràmica de la població, perquè els visitants puguin gaudir en directe d’un ceramista en actiu en aquest espai comercial.
Els ceramistes disposen d’informació específica de la Bisbal i de la marca ‘Ceràmica de la Bisbal’ per donar informació a les persones interessades. Així mateix es fa una petita exposició de peces de ceràmica actuals on hi ha aplicada la marca. Cal recordar que la marca ‘Ceràmica de la Bisbal’ és principalment un distintiu d’origen o indicador de procedència geogràfica i serveix per individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes ceràmics de la Bisbal, i està destinada a promocionar la seva comercialització i venda.
Aquest any, el projecte compta amb la col·laboració i finançament del SOC i el Fons Social Europeu. Gràcies a la línia de subvencions de Treball als Barris s’ha realitzat un curs de Terrisseria Artesanal a l’Escola de Ceràmica per a persones desocupades, de les quals s’han seleccionat i contractat a dos alumnes per portar a terme les demostracions de torn durant els tres mesos de la temporada d’estiu.
Durant els darrers 4 anys, l’àrea de Promoció de la Ciutat ha promogut les demostracions de torn de ceràmica que s’han anat realitzant a l’eix comercial de la ceràmica de la Bisbal d’Empordà, per oferir als visitants i compradors una activitat turística atractiva. L’any passat, amb l’inici de l’aplicació de la marca Ceràmica de la Bisbal, es va realitzar el taller a la ciutat de Girona, gràcies a una campanya conjunta que es va realitzar amb l’Associació Girona Centre Eix Comercial.