2 agost de 2022 a les 17:57

El Ple de la Bisbal aprova definitivament per unanimitat el projecte de construcció d’un nou dipòsit al puig Negre

Va ser l’abril passat el Ple Ordinari Municipal de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà va aprovar inicialment el projecte de les obres del sistema d’abastament en alta d’aigua potable per a la construcció d’un nou dipòsit al puig Negre. I al darrer Ple de dimarts passat va aprovar-se definitivament per unanimitat amb els vots a favor de tots els grups polítics del consistori bisbalenc.

A dia d’avui la Bisbal d’Empordà ja té un dipòsit per al subministrament d’aigua potable al puig Negre, situat al municipi veí Forallac. El dipòsit actual, a més de trobar-se en mal estat (amb problemes de filtracions i estructurals) té una capacitat de 1.500 m3, insuficient per les necessitats futures de la Bisbal. És per això que el projecte d’obres per a la construcció del nou dipòsit contempla que sigui de 3.000 m3. Així, quan el nou dipòsit entri en funcionament s’enderrocarà l’antic dipòsit i es renaturalitzarà l’àmbit on estava situat el vell

Els treballs tenen un pressupost de 1.149.723,55 euros i compten amb subvencions de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i del Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC). Es preveu que les obres tinguin una durada aproximada de cinc mesos.