3 desembre de 2020 a les 15:02

En marxa la dotzena edició del Projecte Rossinyol a la Bisbal d’Empordà

||||

El passat 13 de novembre va tenir lloc l’acte inaugural del Projecte Rossinyol a la Bisbal d’Empordà. El projecte de mentoratge social de la Universitat de Girona que enguany arriba a la 12a edició bisbalenca. El tret de sortida consisteix en una festa inicial on cada mentor/a coneix el seu mentorat/da, així com a la seva família i els seus referents de l’escola: enguany, a causa de la situació sanitària actual, no s’ha pogut dur a terme una celebració i s’han fet quedades individuals, on es trobaven el mentor/a amb la persona mentorat/da un adult i el tutor/a de l’escola. Així ha estat com s’ha pogut establir un primer contacte, sempre seguint les restriccions establertes.

En aquesta nova edició del projecte, mentorats i mentorades provenen de diferents centres de primària i secundària de la Bisbal. Són l’Èrika de l’Escola Empordanet, la Israe de l’Escola Mas Clarà, l’Imrane del l’Escola Cor de Maria, la Rosy de l’Escola Joan de Margarit i en Mustapha i l’Emily de l’INS La Bisbal. Pel que fa als mentor/es, són estudiants de la Universitat de Girona de diferents graus: la Celene d’Infermeria, l’Andrea d’Educació Infantil, la Mariona i la Núria de Pedagogia i l’Akram d’Administració i Direcció d’Empreses. Procedeixen de la Bisbal i d’altres localitats properes, com Rupià, Colomers, Celrà o Tor.

El tret de sortida, organitzat per l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, va comptar amb la intervenció  de la regidora d’Ensenyament, Laia Torroella, juntament amb la  tècnica de Llengua i Cohesió Social (LiC), la tècnica de l’Àrea d’Ensenyament, l’educadora, la dinamitzadora juvenil i una estudiant en pràctiques d’Integració Social de l’Àrea d’Ensenyament. La jornada inaugural va representar un punt de partida per encetar el cicle de trobades amb molt il·lusió, conscients de les limitacions que genera la situació sanitària actual i el repte que representa engegar el Projecte Rossinyol pendents de l’evolució de la COVID-19.