22 març de 2013 a les 15:11

Es presenta la campanya ‘Jo el parlo’ a la Bisbal d’Empordà

Fomentar l’ús social del català a la Bisbal des d’una perspectiva comunitària i integradora. És un dels objectius de fons de la campanya Jo el parlo, que es va presentar el dimecres 20 de març al vestíbul del Teatre Mundial, ple de gom a gom, amb la presència de l’alcalde, Òscar Aparicio; de la regidora de Cultura, Marta Carol, i de la regidora d’Educació, Núria Anglada.

Més d’un centenar de persones van donar força i contingut a l’inici d’una campanya que tindrà una vessant molt visible. A partir d’ara, als comerços i equipaments de la Bisbal s’hi podran veure fotografies de bisbalencs i bisbalenques, d’origen estranger i autòcton, que demanen que la llengua vehicular i comuna d’interacció sigui el català. En total, s’han extret vint imatges que reflecteixen situacions de la vida quotidiana dels veïns.

Els protagonistes de les imatges són estudiants dels cursos de català, voluntaris i aprenents del programa Voluntariat per la Llengua, mares i pares i comerciants del municipi. Els missatges que acompanyen les imatges són en català però també en àrab, xinès, castellà o soninké, amb l’objectiu d’apropar-se i reconèixer les llengües maternes de les diferents persones que viuen a la Bisbal.
La regidora d’Educació, Núria Anglada, va explicar els objectius de l’Àrea que encapçala. Per la seva banda, Elisabet Esteba de l’Àrea de Ciutadania i Desenvolupament Comunitari i M. Dolors Figueras, de l’Oficina de Català, van desgranar els objectius de la campanya.
L’acte es va cloure amb la intervenció de Mostafà Shaimi, integrador social, que va afirmar amb contundència que “el català ha de ser la llengua comuna a Catalunya perquè és la pròpia del país”. Shaimi va fer una crida a trencar esquemes mentals preconcebuts que divideixen la societat entre estrangers i autòctons. Així, va reivindicar la necessitat de parlar d’un nosaltres integrador en el qual les suposades diferències culturals s’empetiteixin a favor d’una mirada humana integradora, lliure de prejudicis.
La intervenció de Shaimi va anar seguida d’un debat entre els assistents, que va continuar amb el pica-pica que es va fer al voltant de les vint imatges que protagonitzen la campanya. Són obra del fotògraf Jordi Rafel i es podran veure, totes juntes i en gran format, en una exposició al vestíbul del Mundial fins al 25 d’abril.