10 octubre de 2016 a les 11:28

Èxit de les demostracions i tallers de torn per promoure la marca “Ceràmica de La Bisbal”

L’Àrea de Promoció i Desenvolupament Local ha organitzat, durant tot l’estiu, demostracions de torn per tal de promoure i dinamitzar la marca Ceràmica de la Bisbal entre els turistes que hi ha a les diferents poblacions de la costa i/o amb més atracció turística. Aquesta activitat s’ha desenvolupat exitosament a Palamós, Peratallada, Pals, Begur i Platja d’Aro, que cedeixen gratuïtament l’ocupació de la via pública i la connexió elèctrica. Així, cada tarda, el taller es realitzava en espais públics, tals com places o passejos marítims, perquè els residents i turistes puguin gaudir en directe d’un ceramista en actiu i a la vegada oferir-los la possibilitat de provar el torn ceramista i fer un petit bol de ceràmica per endur-se cap a casa.

Tanmateix, les demostracions de torn s’han desenvolupat a la mateixa població duent a terme, cada divendres al mercat setmanal i cada dissabte, a l’eix comercial de la ceràmica,  per tal que els visitants i compradors puguin gaudir en directe d’un ceramista en actiu.

Un total de 1769 persones han participat al taller de torn durant l’estiu als diferents punts d’activitat i, generalment, s’han superat notòriament els resultats del mateix projecte el 2015. Cal afegir que majoritàriament la nacionalitat dels participants és la catalana (61%) i posteriorment la francesa (14%) i l’espanyola (9%). La resta de nacionalitats són els holandesos, belgues, alemanys i anglesos. Val a dir que la major part dels participants són menors d’edat.

A més a més, tots els que participants de l’activitat se’ls donava un val per recollir un regal promocional, que podien bescanviar a l’oficina de turisme per una pastilla de fang. En total s’han repartit 313 obsequis a les més de 500 persones ateses a l’oficina de turisme per aquest projecte.

Els ceramistes han disposat d’informació específica de La Bisbal i de la marca ‘Ceràmica de La Bisbal’ per donar informació a les persones interessades. Així, s’exposava una petita exposició de peces de ceràmica actuals on hi ha aplicada la marca. Cal recordar que la marca ‘Ceràmica de La Bisbal’ és principalment un distintiu d’origen o indicador de procedència geogràfica i que serveix per individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes ceràmics bisbalencs per tal de promocionar-los.

Com l’any passat, l’acció ha estat subvencionada pel SOC. Gràcies a la línia de subvencions de Treball als Barris s’ha contractat a persones desocupades per portar a terme les demostracions de torn durant els tres mesos de la temporada d’estiu. Igualment, el suport dels ajuntaments on es realitzen els tallers ha estat cabdal per l’èxit del projecte.