3 novembre de 2025 a les 11:57

Imatges de la performance ceràmica ‘Fang era Fang’ de Marcos Pacheco a la plaça Major de la Bisbal

La plaça Major de la Bisbal d’Empordà va viure aquest cap de setmana una experiència artística única amb la performance ceràmica Fang era Fang, de Marcos Pacheco, inclosa dins la programació del Festival Brots. .

L’acció, que va retre homenatge als terrissers que mantenen viva la tradició i a tots aquells que l’han deixat enrere, va combinar creació artesanal, rendiment físic i dimensió poètica. El torn ceràmic no es va aturar ni durant la nit, quan el so constant de l’eina i el moviment pausat de les mans van transformar l’espai en una experiència sonora i visual.

La proposta va ser un èxit i va tenir molt bona acollida per part del públic, que va participar activament i va reconèixer la potència simbòlica de l’acció. El pas del nou Festival Brots al municipi reforça el paper de la Bisbal com a espai actiu de creació i experimentació artística, en diàleg amb el seu patrimoni ceràmic.

*Fotos: Anna Pascual
*Vídeo: Xevi Codolà