26 octubre de 2015 a les 8:57

Inici de la tercera campanya de dinamització comercial de locals buits

||||

La tercera edició de la campanya “Aixequem les persianes”, impulsada per la subxarxa de nuclis antics, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat, i liderada per l’Ajuntament de la Bisbal i l’Ajuntament de Tortosa, continua treballant per donar visibilitat als locals comercials buits i fomentar el seu lloguer.

L’Ajuntament de la Bisbal, juntament amb Tortosa, ha liderat el grup de treball de la Xarxa de Barris sobre dinamització comercial de locals buits en els nuclis antics que disposen d’un Pla de Barris. La campanya que es desenvoluparà a la Bisbal es celebrarà a la vegada en 16 municipis d’arreu de Catalunya.

Sota el lema “Aixequem les persianes” la campanya pretén aconseguir un triple objectiu. Per una banda, fomentar el lloguer dels locals comercials buits fent-los visibles i més atractius als potencials emprenedors, promocionar la marca ceràmica de la Bisbal gràcies al muntatge d’aparadors per part de ceramistes de la zona i per últim millorar la imatge de tot el conjunt de la zona comercial del nucli antic.

Actualment doncs, hi ha cinc locals comercials disponibles del nucli antic que han acollit a sis ceramistes per tal que presentin els seus productes i col·leccions. Aquests aparadors estaran muntats durant tota la campanya comercial nadalenca per reforçar els tres objectius definits, i es desmuntaran a partir del dia 10 de gener.

Fins a la data encara queden aparadors disponibles per a tots aquells productos de la marca interessats en fer difusió dels seus productes mitjançant l’exposició dels mateixos als aparadors dels locals comercials buits. Per a més informació poden posar-se en contacte amb l’àrea de Promoció i Desenvolupament Local al telèfon 972646806 o per correu electrònic torremaria@labisbal.cat

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne difusió. La campanya també compta amb el suport del Servei d’ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Acció de promoció de la marca “Ceràmica de la Bisbal”

La marca “Ceràmica de la Bisbal” és un distintiu d’origen protegit a nivell de la Unió Europea que serveix per individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes ceràmics elaborats a la Bisbal i als pobles del seu entorn. Aquesta marca, garant d’autenticitat, és gravada o marcada pels productors locals en qualsevol tipus de producte ceràmic (artístic i decoratiu, terrissa, rajoleria, material de bòbila, revestiments i paviments). Un Consell Regulador, integrat per representants municipals i empresarials, és qui vetlla pel bon ús de la marca i pel foment de la qualitat dels productes emparats per aquest distintiu.

Els productors de la marca Ceràmica de la Bisbal que exposaran els seus productes als diferents locals en lloguer són:

–          Lluis Puigdemont que exposa al local situat al carrer Pella i Forgas, 3.

–          Ceràmica Ley que exposa al local situat al carrer Santa Maria del Puig, 3.

–          Fsc. Figueras i fills, S.L. que exposa al local situat al carrer Cavallers, 29.

–          Ceramiques Yuma, S.L. que exposa al local situat a la Plaça del Castell, 6.

–          Ceràmiques Pantaleu i La Ponderosa que exposen al local situat al carrer Mesures, 10.