25 juny de 2018 a les 8:12

Jornada amb Gino Ferri per a crear contextos d’aprenentatge entre els 0 i els 3 anys

Una formació destinada a professionals de l’educació infantil en general, i a totes aquelles persones interessades en descobrir una nova mirada en l’educació en aquesta etapa (entre els 0 i els 3 anys): mestres, educadores i educadors, famílies, monitores i monitors, etc. Serà una ocasió ideal per reflexionar sobre les claus que permeten construir aquests contextos d’aprenentatge significatiu per a infants. 

Per tal que els continguts no semblin abstractes ni distants de l’experiència de les participants, la metodologia proposada combinarà les presentacions per part del formador, diàlegs col·lectius per a reflexionar sobre els diferents temes proposats, i dinàmiques grupals. S’aprofundirà en molts temes que constitueixen les condicions bàsiques per a que això sigui possible: Identitat i característiques de la infància de 0 a 3 anys; espais i materials com a recursos per a l’educació; paper de l’adult; i significats i potencialitats dels contextos d’aprenentatge a l’etapa de 0 a 3 anys.

Serà el dissabte 1 de setembre a l’Institut de la Bisbal. La jornada arrencarà a les 9h (quan es faran les acreditacions i es recollirà el material) i durarà tot el dia, fins les 19h. Es farà una parada de les 14h a les 15.30h per dinar. Tindrà un preu de 25 euros, que caldrà pagar un cop formalitzada la inscripció i inclourà el material necessari, esmorzar i berenar (dinar no inclòs). Es pot consultar més informació a través del següent enllaç

Sobre Gino Ferri
Gino Ferri, llicenciat en Ciències de l’Educació a la Universitat de Mòdena e Reggio (Itàlia) porta més de trenta anys treballant en l’àmbit educatiu. Ha treballat a escoles infantils publiques de Reggio Emilia entre 1986 i 1994 i entre 2004 i 2015, així com també al Centre de Documentació i Investigació Educativa (1994-1998) com a formador i realitzant publicacions sobre educació. Entre 1998 i 2001 ha dut a terme pràctiques d’investigació qualitativa sobre el tema de la robòtica educativa. Col·laborador de Reggio Children durant els anys 1994-2000, ha supervisat diversos projectes i publicacions i també la creació de productes multimedia i de projectes de comunicacions institucionals per a diverses entitats. Des de fa més de 20 anys s’encarrega de la formació de mestres a Itàlia i Europa. A l’Actualitat viu entre Elx (País Valencià) i Catalunya, on exerceix de formador i d’assessor educatiu per compta pròpia i també en col·laboració amb diverses entitats (Rosa Sensat i el CIFE de la Universitat de Vic, CEFIRE específic d’infantil de València, UMH d’Elx, etc).