1 desembre de 2016 a les 11:12

La Bisbal i els municipis rodals presenten la marca ‘Espais Industrials Empordà’

|

Ahir, dimecres 30 de novembre, al vespre, el Teatre El Mundial de la Bisbal d’Empordà va acollir la presentació de la primera marca de promoció conjunta dels polígons industrials i zones d’activitat econòmica de l’àmbit del Pla Estratègic de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà i Ullastret i el seu pla de comunicació, que té com a objectiu presentar conjuntament l’oferta disponible i atreure noves empreses al territori.

La presentació d’aquesta marca es va fer en el marc del Consell d’Empresa que convoca empreses de diferents sectors i durant el qual es fa un repàs de les accions realitzades el 2016 i les previstes pel 2017 per part dels Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) que treballen per aquests municipis. La presentació va comptar amb l’assistència de més de 50 persones del territori.

L’alcalde de la Bisbal d’Empordà, Lluís Sais, va donar la benvinguda als assistents en nom dels cinc municipis que formen part del Pla estratègic i ha introduït la intervenció per part de la Sra. Marta Casacuberta, directora del Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies a Girona que ha destacat “el valor afegit del treball en xarxa entre administració i el sector privat” i “les sinèrgies positives que s’estan creant al territori”. L’acte va acabar amb un espai de diàleg entre els assistents i un tast de productes gastronòmics locals.

 

Presentació de la marca Espais Industrials Empordà
Durant l’acte es va presentar la imatge de marca Espais Industrials Empordà i les capsules de vídeos promocionals que compten amb la col·laboració de set empreses instal·lades al territori que expliquen cadascun d’ells un valor del fet d’estar en aquesta ubicació. La marca compta amb la complicitat dels empresaris com a principals prescriptors d’aquests espais industrials. Aquestes empreses són: Àngel Mir, Cul de Sac, Ceràmiques Aparicio, La Brava Beer, Té Gust, GGiròs, Dovre Ibèrica.

Pel desenvolupament d’aquesta marca i pel pla de comunicació que començarà a finals d’any l’AODL en dinamització de zones d’activitat econòmica ha comptat amb el suport de la Diputació de Girona en el marc de la Convocatòria de Projectes Singulars de Desenvolupament Local.

 

Resultats primera campanya de promoció turística 2016
L’AODL en Turisme, Artesania i Comerç va presentar els resultats de la primera campanya de promoció turística conjunta realitzada el 2016 sota el nom “Escapada al més autèntic Empordà”. Més de 1.500 persones, majoritàriament de l’àrea metropolitana de Barcelona on anava dirigida la campanya, han realitzat, de maig a octubre, una de les 6 visites guiades a espais d’interès cultural habitualment tancats al públic o amb un discurs completament nou. La campanya va comptar amb la participació de 89 establiments d’allotjament, restauració i comerç. De cara la propera, la campanya incorporarà activitats vinculades a l’artesania i a la natura, s’allargarà dos mesos més (d’abril a novembre) i s’oferirà un menú amb productes locals als establiments de restauració. La presentació de la nova campanya està prevista els primers mesos de 2017.

 

L’artesania com a posicionament estratègic del territori
En artesania, gràcies a l’acompanyament per part de l’AODL, s’ha duplicat el nombre d’artesans d’arts i oficis acreditats per Artesania de Catalunya, que han passat de ser 15 a 29, convertint-se en la zona amb més concentració d’artesans de totes les comarques gironines. De cara el 2017 es vol potenciar l’artesania, majoritàriament vinculada a la ceràmica, com un element vertebrador i de posicionament estratègic del territori. Entre d’altres, s’editarà un catàleg professional i es realitzarà dues accions de suport a la comercialització dirigides al sector de l’hostaleria i el de la decoració.