Un total d’onze municipis catalans, amb dotze barris, impulsaran durant aquest mes de juny la segona campanya de foment del comerç de proximitat en nuclis antics inclosos en el Programa de barris. Un total de 80 establiments associats a la Unió de Comerciants de la Bisbal repartiran participacions per cada compra, amb el lema “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”.
La Unió de Comerciants de la Bisbal, amb el suport de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, s’han adherit a la campanya promoguda conjuntament per tots els nuclis antics de Catalunya que estan dins la Llei de barris. La campanya consisteix en el sorteig d’un lot de productes entre totes les persones que hagin comprat en els establiments adherits a la campanya en cada municipi, identificats amb un cartell comú. El període de compra serà de l’1 al 22 de juny i el lot de regal estarà composat per una selecció de productes aportats pels comerciants de cada barri, bé siguin productes alimentaris típics del municipi, entrades per esdeveniments culturals o experiències gastronòmiques en els restaurants del barri. Cada municipi sortejarà un lot de productes comú. Pel que fa a la Bisbal, el producte local és una gibrell de ceràmica d’ús decoratiu amb el corresponent distintiu de “Ceràmica de la Bisbal”
Els barris participants són la Barceloneta i el Raval Sud de Barcelona; Besalú; Cambrils; el Vendrell; la Bisbal d’Empordà; la Selva del Camp; Lleida; Sant Feliu de Codines; Solsona; Tarragona, i Torelló. En total, 954 comerços catalans s’involucraran en aquesta iniciativa, dels quals 80 són de la Bisbal d’Empordà.
L’any 2007 es va constituir la Xarxa Barris amb Projectes, una plataforma que reunia tots els municipis que tenien en marxa programes de regeneració integral, beneficiaris dels ajuts de la Llei de barris. La Xarxa té com a principal objectiu servir de lloc comú per a l’intercanvi d’experiències i atès que la dinamització del comerç de proximitat és una de les prioritats compartides de tots ells, es va decidir que caldria posar en marxa una campanya en aquest sentit. La voluntat última és ajudar a què els nuclis antics recuperin la centralitat comercial que sempre han tingut i tornin a ser un referent de la vida social dels seus municipis.
L’acte de presentació de la campanya es va fer ahir a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb la presència del Secretari d’Habitatge, Carles Sala.
“