La Bisbal d’Empordà ha estat escollida per implementar el projecte Passaport Edunauta, una iniciativa que vol impulsar la igualtat d’oportunitats educatives d’infants de 3 a 12 anys i reconèixer el valor social dels aprenentatges més enllà de l’escola mitjançant l’ús de passaports d’aprenentatge. El projecte, impulsat per la Fundació Jaume Bofill i la Cooperativa +Educació anava destinada a ajuntaments, entitats, escoles o grups d’escoles que volguessin participar-hi. De les 39 propostes presentades, la candidatura de la Bisbal d’Empordà n’ha estat una de les 10 escollides. A la Bisbal, el projecte serà gestionat per les àrees d’Acció Social i Ciutadania i Ensenyament de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà: aquesta primera quinzena de juliol les referents del projecte (dinamitzadora comunitària de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania i la integradora social de l’Àrea d’Ensenyament) participen a les sessions de formació amb l’objectiu de personalitzar la iniciativa al municipi.
La metodologia del projecte es basa en els anomenats passaports d’aprenentatge: des d’un territori o municipi concret s’incentiva la participació en activitats extra curriculars a tots els seus infants, per tal d’ampliar la igualtat d’oportunitats educatives, dins i fora de l’escola. Aquesta iniciativa sorgeix arran del fet que l’alumnat fa aprenentatge a circumstàncies que van més enllà del centre educatiu i de l’horari escolar: jugant a l’espai públic, fent una recepta de cuina a casa, participant d’una obra de teatre, escoltant una actuació musical, o practicant un esport, per exemple.
“