Any rere any, la matinada del 22 al 23 de juny la Flama del Canigó es renova al cim d’aquesta muntanya del Pirineu català i centenars de voluntaris i equips de foc la distribueixen arreu dels Països Catalans seguint diverses rutes per tal d’encendre les fogueres de la nit de Sant Joan. Així comença, any rere any, la celebració d’una festa ancestral vinculada al solstici d’estiu que és també un símbol de germanor entre els territoris de parla catalana.
Enguany la ruta és d’uns 110 km i té una durada de 5 hores. Ha sortit a les 8 h del matí de Molló, s’ha recollit la Flama al Coll d’Ares a les 9 h i encarrilarà cap a Camprodon, Sant Pau, Vall del Bac, Castellfollit de la Roca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Celrà, la Pera, Púbol, Corçà i, finalment, la Bisbal d’Empordà. Es preveu que l’arribada serà a les 16.45 h, per la C-66, a la rotonda d’entrada del municipi.
Mantenint les distàncies de seguretat i protecció amb mascaretes atesa la situació sanitària actual per la Covid-19, es farà acompanyament fins a l’Ajuntament. Al consistori es farà lectura d’un manifest i es repartirà la flama per encendre espelmes a finestres i balcons de la Bisbal d’Empordà.
De cares a la Revetlla de Sant Joan, la Flama del Canigó sortirà a les 22.30 h de l’Ajuntament per traslladar-se al lloc on es farà el Castell de Focs. Si bé no s’anuncia el lloc exacte de l’espectacle pirotècnic per evitar aglomeracions, s’encendrà a les 23 h i es podrà visualitzar des de bona part del municipi.
D’altra banda, cal tenir present en tot moment les recomanacions per a la celebració de la Revetlla de Sant Joan 2020, d’acord a la normativa d’emergència sanitària per la Covid-19. Es poden consultar a través d’aquest enllaç.
*Foto: Núria Pascual
“