L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà ha iniciat una campanya per promocionar, difondre i comunicar la marca ‘Ceràmica de la Bisbal’ principalment entre els canals de comercialització i els consumidors finals i també entre l’empresariat del sector.
Segons va explicar el regidor de Promoció de la Ciutat, Xavier Dilmé, en la darrera reunió del Consell d’Iniciatives Econòmiques, “el tema de la marca de la nostra ceràmica és un tema prioritari per aquest equip de govern municipal. En el seu moment es va patentar la marca, es va fer el reglament d’ús i el mes passat vam constituir per Ple el consell regulador. Ara toca donar-ho a conèixer a la totalitat del sector”. Segons el regidor, “aquesta marca volem que sigui una marca de qualitat, que serveixi per prestigiar el producte donant garanties al comprador que allò que compra és autèntica ceràmica de la Bisbal”.
L’Ajuntament de la Bisbal va presentar un projecte al SOC, que va concedir la subvenció en el marc dels programes de desenvolupament local i finançats amb càrrec als fons provinents del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Immigració. La convocatòria de la subvenció exigeix la contractació externa a una empresa per desenvolupar el servei. L’Ajuntament de la Bisbal va contractar l’empresa Plural Comunicació a finals del 2011. Des de llavors, l’empresa té un termini d’un any per desenvolupar el projecte. La previsió és que des de l’inici dels treballs i durant el primer trimestre d’aquest 2012 es prepararà el pla de comunicació i es desenvolupi durant el segon i tercer trimestre.
Plural Comunicació serà la responsable d’idear, planificar, executar i realitzar el seguiment de resultats de la campanya de difusió de la Marca. Amb tot, l’empresa prioritzarà les empreses de la Bisbal en les feines que se subcontractin relacionades amb la campanya. La campanya, que té un pressupost de poc més de 17.000 euros està finançada pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que n’assumeix el 70%, i l’Ajuntament de la Bisbal, que hi aporta el 30%.
Dimarts vinent és previst que es facin dues reunions a Torre Maria per parlar amb els productors, en un cas, i amb els venedors, després. A la reunió hi estan convocats tots els empresaris independentment de si formen part d’una associació o no.
L’Ajuntament de la Bisbal s’ha marcat els objectius estratègics de potenciar el factor diferenciador de la ceràmica de la Bisbal de la resta de la producció ceràmica i consolidar el sector productiu i comercialitzador de Ceràmica de la Bisbal amb estratègies conjuntes de comercialització i de difusió de la marca.
L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà i l’Associació d’Empresaris de la Ceràmica de la Bisbal i Comarca han estat els impulsors del projecte d’obtenció de la protecció de la marca Ceràmica de la Bisbal. L’àmbit geogràfic que protegeix la marca abasta La Bisbal d’Empordà i la seva zona d’influència, que inclou també les zones productores dels municipis de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà, Forallac, La Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau Sator, Pals i Torrent.