La nova passera sobre el Daró s’ha obert aquest divendres al públic, després que l’empresa constructora hagi acabat l’obra. La nova passera connecta ara la zona del Mundial i de l’aparcament del camp de futbol vell i el passeig Marimon Asprer, amb la zona de futurs equipaments com la Biblioteca Central Comarcal, el futur Centre Cívic i la zona esportiva. Igualment, serveix de connector entre el nucli antic i les voltes amb la zona comercial de l’Aigüeta. L’obertura de la passera es fa a dos dies de la celebració de la fira Tastaolletes, mostra de gastronomia i ceràmica de la Bisbal.
Les feines per fer la nova passera es van iniciar formalment el 13 de juny, just després de l’aplec. Els treballs pròpiament sobre el terreny van començar uns dies més tard, amb les tasques de pilotatge per poder fonamentar l’estructura del pont. Tot i que inicialment, hi havia la previsió d’acabar el pont abans de la Festa Major, el termini es va haver d’allargar pel fet que la fabricació de l’estructura havia patit un retard.
Finalment, el muntatge de la nova passera va començar el 29 d’agost, quan es van transportar dos mòduls dels tres previstos, i es van deixar a la llera. A la tarda, es va situar la grua a la llera per poder treballar, entrant pel pas del pont vell. L’endemà al mati va arribar l’últim tram del pont i es van iniciar el treballs de col·locació amb la grua, els soldadors i els topògrafs, per deixar ben assentada la nova estructura.
Inicialment es va col·locar el primer el tram del costat del passeig Marimon Asprer, llavors el tram del mig, que és el més llarg i, finalment, el tram d’Agustí Font. Des de llavors s’han fet les feines de soldadura de l’estructura i altres elements, instal·lació de l’enllumenat, acabats i col·locació de les fustes que permeten el pas de vianants.
El pont està situat a meitat de distància entre el pont nou, a la C-66, i el pont de l’Embut, tangent a la rotonda que hi ha a la confluència dels carrers Agustí Font i Pompeu Fabra, de forma que queda sensiblement perpendicular a les dues ribes. El pont ha de salvar una distància superior als 35 metres i és una estructura d’un sol tram sense piles intermèdies, cosa que n’ha facilitat la construcció i no suposarà cap impediment en les possibles avingudes del riu. El projecte del pont de vianants l’ha redactat l’equip Blàzquez Guanter Arquitectes.
“