Segons el regidor de Promoció de la Ciutat, Xavier Dilmé, “aquesta iniciativa s’emmarca dins la voluntat d’incorporar tot el patrimoni històric de la Bisbal a l’hora de poder-nos fer atractius al visitant”. Dilmé considera que “el turisme cultural és avui un actiu pel qual hem d’apostar i tenim prou eines per a fer-ho. Hem perdut molt de temps, massa, deixant de banda la riquesa patrimonial i monumental de la ciutat com a element de promoció i per això darrerament estem prenent iniciatives per executar aquest canvi radical en la manera d’entendre quina Bisbal podem oferir a qui ens visiti”.
La visita establerta al fulletó, tot i que centrada principalment en el Nucli Antic no es limita només a aquesta àrea de la ciutat i també passa per altres punts propers i significatius, com el passeig Marimon Asprer o les Voltes. El recorregut s’inicia al Castell Palau i s’atura sobretot en punts destacats com el portal de la Riera, el pont Vell, el passeig Marimon Asprer, les Voltes, l’Església de Santa Maria, la volta de la Mel, les voltes d’en Galí, el carrer del Call i l’església de la Pietat.
El nou fulletó incorpora també la nova marca de ciutat de la Bisbal d’Empordà, dissenyada per Ignasi Sarquella de l’estudi Babooh! El fulletó s’ha editat en quatre idiomes: català, castellà, francès i anglès. El mapa on està marcat l’itinerari incorpora de forma destacada els punts més rellevants del recorregut i dels que posteriorment se’n dóna més informació.
El Nucli Antic de la Bisbal està essent objecte d’un pla especial de recuperació inclòs en la convocatòria del 2009 del Pla de Barris. Actualment s’està actuant a la II Fase, que abasta alguns dels carrers inclosos en aquest itinerari com les voltes d’en Galí o el carrer de les Mesures.