22 juny de 2011 a les 14:39

L’Ajuntament de la Bisbal rep dos desfibril·ladors mòbils de Dipsalut

|||El doctor Ramon Brugada fa entrega del desfibril·lador al cap de la Policia Local de la Bisbal

L’Ajuntament de la Bisbal va rebre aquest dimarts a la tarda dos desfibril·ladors dels vuit que tindrà la ciutat. Aquests dos aparells es complementaran amb sis de fixos que estaran instal·lats en diferents punts del terme municipal. El cap de la Policia Local, Josep Cruz, va ser l’encarregat de rebre els equips de mans del president en funcions de Dipsalut, Josep Marigó.

Actualment, tot i que el dispositiu actua de forma totalment automàtica una part dels agents del cos ja ha rebut la formació per utilitzar-lo. Quan es lliurin els sis desfibril·ladors que van instal·lats en punts fixes de la ciutat, tots els agents de la Policia Local hauran rebut la formació per utilitzar els equips.

Es tracta d’aparells automàtics, molt senzills d’utilitzar i que, a més, compten amb una locució que va indicant a l’usuari què cal fer en cada moment. No suposen cap risc ja que monitoritzen en tot moment el pacient i només donen la descàrrega elèctrica en cas que sigui necessària.El lliurament d’aquests desfibril·ladors es va fer en el marc d’un acte celebrat a l’Auditori Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. El president en funcions de Dipsalut, Josep Marigó, va lliurar els desfibril·ladors externs automàtics (DEA) juntament amb un cd on es mostra pas a pas com cal actuar en cas d’aturada cardíaca i com s’ha d’utilitzar l’aparell. Amb la implantació d’aquests aparells es vol facilitar la ràpida intervenció davant casos d’aturada cardíaca. Es preveu que es pugui passar d’un 2% de persones que sobreviuen a una mort sobtada cardíaca a un 20%.

Després de l’acte de lliurament dels desfibril·ladors mòbils, cap a les 19 h, es va celebrar la preestrena del documental “Xoc Vital”. Es tracta d’un audiovisual realitzat per Televisió de Catalunya que recull diferents iniciatives europees a favor de la implantació de desfibril·ladors. Entre elles, destaca el programa “Girona, territori cardioprotegit” de Dipsalut. El documental s’emet aquest dimecres, dia 22 de juny, a les 23.40 h a TV3 dins el programa “Sense ficció”.