L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà s’ha adherit al manifest ‘La Cultura Popular és necessària’ el qual denuncia que la Generalitat ha oblidat el sector de la cultura popular no incloent les activitats culturals d’arrel popular i festiva en les revisions periòdiques de mesures del PROCICAT i que «no s’han pres mesures possibles i intel·ligents» que permetin plantejar la reobertura de les propostes d’aquest sector cultural.
En el document es recorda que «la cultura popular és una expressió cultural més del país i que, per tant, requereix ser tractada com la resta». També es fa palesa la urgència en la represa de les activitats culturals i comunitàries, en tant que eina de participació de la ciutadania, i aposten per un «ús intel·ligent de l’espai públic» per al desenvolupament de les activitats.
El document també demana que es plantegin mesures que possibilitin les activitats i que «siguin equiparables a les de la resta de sectors culturals, raonables, possibilistes i amb ritmes semblants». I és que es considera que la desescalada ha de ser «progressiva i racional» i afectar «tant als assajos com a la pràctica i a l’activitat».
“