L’alcalde de la Bisbal, Lluís Sais, ha afirmat que ‘som dels que agraïm i valorem l’aposta del Departament per canviar el model turístic del nostre país, posant en valor elements turístics potser oblidats i que donen un tret de sortida d’un nou model a seguir. Sobretot tenint en compte que el model de sol i platja té una data de caducitat. Crec que és el camí a seguir’, ha dit l’alcalde.
El conseller Huguet ha explicat que des del Departament que dirigeix s’ha treballat per crear el producte turístic a partir de la identitat seguint els tres eixos del turisme sostenible: que tingui respecte pel territori, que generi desenvolupament econòmic i que no amagui la identitat dels pobles que mostra sinó que la posi en relleu.
Huguet ha destacat que fa dos anys es va fer un treball dirigit per la UB que va donar lloc a l’Atles de recursos turístics que es va actualitzant cada dos anys. El segon recurs planificador és l’Inventari de recursos intangibles, liderat per Jaume Font i Jordi Tresserras, amb dues parts: les peces que ja tenen un valor i que són prioritàries i en la segona part hi ha 2.000 referències més i està concebut amb un ordre històric.
‘Això dóna pistes de amb qui us heu d’associar, pensant en el cas de la Bisbal, organitzar tota la gent que tenen relació amb els remences o bé amb el Pirineu Comtal. D’aquesta xarxa en pot sortir promoció, captació de fons europeus’ ha dit el conseller.
Finalment Huguet s’ha referit al Catàleg d’icones de Catalunya, les imatges que representen Catalunya d’una forma clara, que serveixen per promoció però també són font d’inspiració per artesans per poder fabricar ‘merchandising’ de qualitat. Huguet ha destacat que aquesta iniciativa l’han seguit alguns ajuntaments. La Bisbal d’Empordà ha participat en el projecte i ha creat productes de ‘merchandising’ basades en les icones locals.
El conveni signat aquest dijous preveu que el Departament consideri prioritàries les propostes de projectes turístics vinculades a aquests recursos presentades per l’Ajuntament de la Bisbal i hi apliqui polítiques de foment i faciliti la orientació tècnica en l’elaboració de projectes turístics. Igualment, l’Ajuntament es compromet a prioritzar aquesta mena de productes.