El final de l’hivern meteorològic d’enguany acabarà amb sensacions pre-primaverals. I de seguida ens disposarem a començar la nova temporada de primavera meteorològica amb la cautela que ens tenen acostumats les previsions del mes de març.
A la Bisbal, aquesta última setmana s’ha caracteritzat per les humitats altes i les boirines tossudes, tan típiques del temps primaveral quan el contrast de l’aire càlid amb la temperatura de l’aigua del mar freda fa que a les zones més properes a la costa quedin afectades per aquest fenòmen d’evaporació i condensació del vapor d’aigua. Val a dir que aquesta setmana aquest meteor també ha estat afavorit per l’anticicló que ha provocat una màxima estabilització de l’atmosfera. A la nostra població bisbalenca, també hem pogut notar l’efecte de la suavitat tèrmica només importunada pels dies que les boirines no han marxat i han deixat sensacions tèrmiques poc agradables. També hem notat l’augment de les hores diürnes i l’allargament de les jornades, amb tardes que cada vegada van esgarrapant algun minut més a la posta del sol. Les nits han estat fredes, sense glaçades però molt contrastades amb els dies suaus. Tot plegat, ambient pre-primaveral. I acabarem el mes i la setmana amb aquesta inèrcia.
Pocs canvis meteorològics hi ha per destacar pel cap de setmana bisbalenc. Seguirem amb la dinàmica anticiclònica però amb afebliment de les altes pressions. Es desinflarà l’anticicló i això serà motiu de temperatures més normals per l’època. Deixarem enrera els dies plàcids i càlids i ens posarem en mode d’íntervals de núvols. Estem davant d’un cap de setmana que serà de jornades poc asolellades, que com a molt podrà marcar una temperatura màxima semblant als 15ºC i una mínima bastant suau d’entre 8-10ºC.
I pels primers dies de març la meteorologia ens prepara la possibilitat d’un nou episodi de pluges. I amb el que de moment s’entreveu seria una nova baixa que enviaria vents entre llevant i xaloc. El març començarà entretingut.
*Aquesta notícia ha estat publicada amb la informació facilitada pel bisbalenc Marc Vilà.




