8 març de 2012 a les 9:42

Protecció Civil posa en prealerta el pla Infocat per l’agreujament de les condicions de risc d’incendi

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat ha emès una pre-alerta del Pla Infocat d’acord amb el risc d’incendi forestal associat a la previsió de forts vents i baixa humitat per aquest dijous, que augmenta el perill d’incendi forestal a les comarques següents: Alt Camp, Alt Empordà, Alt Penedès, Alt Urgell, Alta Ribagorça, Baix Camp, Baix Ebre, Baix Empordà, Baix Penedès, Berguedà, Cerdanya, Conca de Barberà, Garrigues, Garrotxa, Gironès, Montsià, Noguera, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Pla de l’Estany, Priorat, Ribera d’Ebre, Ripollès, Selva, Segrià, Solsonès i Terra Alta.
 
Segons el Cos d’Agents Rurals, aquesta situació d’augment de risc d’incendi forestal a partir d’aquesta matinada, va lligada a factors com les previsions de risc per vent (Recordeu que des d’aquest matí hi ha una prealerta del Procicat per risc de forts vents), les baixes humitats i l’estat de sequera de la vegetació.
 
Els Bombers de la Generalitat, donades les previsions existents, mantenen el dispositiu preventiu enfront la situació de risc d’incendi forestal a diverses comarques.
 
En cas de detectar indicis d’incendi forestal truqueu al 112 i allunyeu-vos de la zona. Tot i això, si us veieu sorpresos per un incendi seguiu els Consells d’Autoprotecció enfront els incendis forestals.
 
Prealerta PROCICAT per risc de forts vents
D’acord amb l’actualització de l’avís del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) la DGPC manté la Prealerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT.
 
L’avís meteorològic indica la superació del llindar de ratxa màxima de vent superior als 25m/s (90 km/h) a les comarques del Pirineu i Prepirineu, especialment a cotes altes (respecte al comunicat d’aquest matí es preveu un augment del període d’afectació en aquestes zones), i de 35 m/s (126 km/h) a l’Empordà i les comarques de Terres de l’Ebre. S’iniciarà a la 01h de la matinada de demà dijous i es preveu que s’allargui fins a la 01h de la matinada de divendres, amb el període de màxima intensitat durant la propera matinada i la tarda de demà dijous. El vent bufarà de component nord.
 
Pel que fa a la prealerta del Procicat per vents la DGPC recomana tenir presents els consells d’autoprotecció davant les ventades
 
Prealerta INUNCAT per Estat de la Mar 
La DGPC emet una prealerta del pla especial d’inundacions INUNCAT, d’acord a l’avís del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que indica que, a partir de demà dijous a les 13h i fins a la matinada de divendres, es poden produir onades a la mar superiors a 2,5 metres (maregassa) a la franja litoral de l’Empordà.
 
Podeu fer seguiment dels avisos de la Direcció General de Protecció Civil al twitter @emergenciescat