Tres escoles i un centenar de participants en total. Aquestes són les xifres de la nova edició del Voluntariat per la llengua als centres educatius de la Bisbal d’Empordà.
La setmana passada es va fer la presentació de les parelles a les tres escoles que hi participen, Joan de Margarit, Cor de Maria i Mas Clarà. A partir d’aquest moment i durant el segon trimestre, es portarà a terme l’activitat un dia a la setmana, durant l’estona d’esbarjo per tal que una bona colla d’alumnes nascuts fora de Catalunya puguin practicar el català amb companys de l’escola.
A la presentació de les parelles, es va agrair als participants el seu interès i se’ls va convidar a parlar en català i a conèixer noves persones i noves cultures. Es va insistir en el fet que aquesta activitat és un benefici tant per al voluntari com per a l’aprenent i, evidentment, per la mateixa escola i per la societat en general. Llengua, cohesió, amistat, coneixement… tot són objectius del VxL.
Aquesta activitat és possible gràcies al treball conjunt de l’escola, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, l’Àrea d’Eduació de l’Ajuntament i l’Oficina de Català de la Bisbal.