27 abril de 2016 a les 11:45

Tornar a jugar al carrer

jocs al carrer bisbal

Inspirats en els models de les ciutats adherides a l’AICE (Associació Internacional de Ciutats Educadores), els alumnes de 2n del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació infantil de l’Institut de La Bisbal han treballat la Implementació de Projectes Lúdics en l’àmbit Formal i No Formal en el mòdul de Joc, de la mà de la professora Bea Alonso.

Les Ciutats Educadores es van iniciar com a moviment l’any 1990 amb motiu del I Congrés Internacional de Ciutats Educadores, celebrat a Barcelona, quan un grup de ciutats representades pels seus governs locals va plantejar l’objectiu comú de treballar conjuntament en projectes i activitats per millorar la qualitat de vida dels habitants, a partir de la seva implicació activa en l’ús i l’evolució de la pròpia ciutat d’acord amb la Carta aprovada de Ciutats Educadores. Després, (1994 ) aquest moviment es formalitza com a Associació Internacional en el III Congrés celebrat a Bolonya.

L’acció s’ha centrat en promoure l’autonomia i el protagonisme dels infants de la nostre ciutat i sobretot l’espai de joc al carrer. Per dur-ho a terme, el alumnes van realitzar un estudi dels destinataris, tot demanant a les escoles, mitjançant un sondeig, quins eren els hàbits i preferències pel que fa a la seva vivència de la ciutat, com ara el el temps i tipus de joc que els hi agradava més o bé quins eren els seus espais preferits i la vida quotidiana als carrers de La Bisbal.

Per dur a terme aquest projecte ha estat clau la col·laboració de l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de la Bisbal i de les escoles que han permès conèixer els interessos dels infants de primera mà.

Les intervencions per part de l’escola Joan de Margarit han estat Mirror me i Terra, mar i cel. Les escoles Velles han jugat a Les 4 cantonades i a la Pissarra gegant.

Els representats dels alumnes de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació infantil de l’Institut de la Bisbal esperen que aquesta proposta sigui l’inici d’una tasca comuna i edificant per poder recuperar el joc vivencial als carrers i als patis d’escola de la nostra ciutat.