30 gener de 2018 a les 13:27

Una novena d’estudiants es graduen a través de l’IOC de la Bisbal amb l’ajuda del Projecte d’Acompanyament

||||||

Dimecres passat es va celebrar l’acte de graduació de 9 estudiants a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC) a les Escoles Velles de la Bisbal d’Empordà. Els alumnes han pogut obtenir el Graduat d’Educació Secundària (GES) amb l’ajuda del Projecte d’Acompanyament: un servei que consisteix en donar suport presencial i fer seguiment a joves i adults que estudien a distància.

El regidor d’Ensenyament, Enric Marquès va obrir l’acte donant la benvinguda als alumnes i animant-los a seguir a estudiant. «Ara podeu seguir estudiant i tenir un horitzó d’opcions més ampli», va declarar. L’acte també va comptar amb les intervencions de la tutora del punt de suport de l’IOC a l’Institut de la Bisbal, Carme Oliveras, i dels tutors del Projecte de l’Acompanyament de l’IOC: la Vero Plaja (de Tangram) i en David Suñé (del Dispositiu d’Inserció laboral i formació de Treball als Barris). 

Durant el 2017 s’han graduat els alumnes Raquel Orellana, Montse Quiroz, Paul Zamora, Eduard López, Leila Ikkizou, Jessica Tapia, Miquel Mora i Dúnia Mármol. D’aquests, n’hi ha cinc que continuaran la seva formació a la IOC. Els alumnes es van mostrar molt satisfets i agraïts amb l’acompanyament. La jornada va incloure l’entrega del diploma de graduació i el birret a cada un dels alumnes que hi participaven.

Les Àrees de Joventut, Ensenyament i Acció Social i Ciutadania van iniciar el projecte Acompanyament IOC (Institut Obert de Catalunya) l’any 2014. Va sorgir com a conseqüència de la detecció de la necessitat en el context actual: els joves que han abandonat la formació reglada de l’Institut sense obtenir el Graduat d’Educació Secundària (GES), necessiten algun suport per acabar o continuar els seus estudis. L’acompanyament consisteix en donar-los-hi un suport presencial en aquest itinerari ja que són joves que acostumen a venir d’un previ fracàs escolar, manca d’autoestima, falta de motivació, falta d’habilitats per a l’aprenentatge entre d’altres. Des de llavors, any rere any, va obtenint millors resultats.