13 juny de 2014 a les 9:58

XERRADA DE SEGURETAT VIAL A L’ESCOLA EMPORDANET

|

 El passat dia 11 de juny, es va realitzar una sessió de seguretat vial a l’escola “Empordanet”, on principalment es van tractar la seguretat dels vianants, i dels ocupants dels vehicles, als alumnes del centre.

La xerrada la realitza un agent de la policia local especialitzat en seguretat vial i de forma pedagògica i amena, es centra en explicar als més petits, les nocions bàsiques de seguretat vial. Aquestes xerrades continuen amb les campanyes de seguretat vial encetades fa més de deu anys, i que continuen essent un èxit entre les escoles del nostra municipi.

El Regidor de Seguretat ciutadana, Òscar Aparicio manifestava: “els més petits, en quant usuaris de la via pública, principalment, com a vianants, és el col·lectiu més vulnerable, de totes les persones que utilitzen la xarxa de comunicació de la nostra ciutat, i per tant té sentit incidir en aquestes edats per ensenyar-los les normes bàsiques de seguretat, i que tinguin un coneixement dels senyals informatius dels nostres carrers i carreteres. A banda expliquem als nostres fills la necessitat de mesures com posar-se el cinturó de seguretat en els trasllats amb vehicle, amb independència de la durada del trajecte, el que fa que incidint en els més petits aconseguim de forma indirecta que aquests “eduquin” també als pares.”

Aquestes xerrades que fa la policia local a les escoles municipals, es complementen amb els parcs infantils de seguretat viària que, conjuntament amb el Servei Català de trànsit, es realitzen a les nostres escoles. Els parcs d’educació viària són escenaris que permeten oferir experiències de mobilitat als nens, nenes i joves. Simulen espais urbans en els quals els participants actuen com a vianants i com a conductors.

Aparicio afegia: “ Aquestes mesures endegades ara fa una dècada han estat molt positives, en tant que han permès que tota una generació de joves i adults de la nostra ciutat, hagin crescut més conscients de les regles bàsiques de seguretat vial, i aquests és un dels factors que explica el descens continuat d’accidentalitat que hem tingut a la nostra ciutat des de l’any 2001, tot i l’increment tant de vehicles, com de ciutadans, tal i com es demostra en el darrer informe d’accidentalitat corresponent a l’any 2013 i que ha estat recentment publicat”. (OAP)

Finalment Aparicio afegia: “ Ara fa uns mesos, essent alcalde, ens vam comprometre amb les AMPAS de les escoles del municipi, a redactar i executar un projecte d’itineraris escolars segurs, que esperem tenir en vigor amb l’inici del nou curs escolar”.