Aquest dimecres el Consell Comarcal del Baix Empordà va lliurar el distintiu de qualitat turística en destinació a l’Oficina de Turisme de Torre Maria i al punt informatiu del Castell Palau de la Bisbal. El distintiu va ser recollit pel regidor David Mont-ros. L’acte va tenir lloc al Parador d’Aiguablava de Begur i també es va fer lliurament dels distintius a prop d’una setantena d’empreses i entitats adherides al Pla de Qualitat Turística en Destinació (SICTED). Va comptar amb la presència del regidor de Turisme de Begur, Eugeni Pibernat; el president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro i el vicepresident primer i conseller comarcal de Turisme, Xavier Dilmé.
L’objectiu d’aquestes distincions és oferir el millor servei amb les millors garanties, tot perseguint la millora contínua i promovent un nivell bàsic de qualitat per a tots els serveis i recursos vinculats al turisme del Baix Empordà. Les empreses, serveis i institucions distingides pel Pla de Qualitat Turística en Destinació SICTED són anualment avaluades i renoven el seu compromís de qualitat per mitjà del compliment d’un conjunt de bones pràctiques que afecten, entre d’altres, a la gestió de les persones, l’atenció i tracte amb el client, la comunicació dels serveis, la venda de productes, la relació de proveïdors, el manteniment de les instal·lacions o la gestió mediambiental sostenible.
Aquest pla de qualitat es basa en el Sistema Integral de Calidad Turística Española en Destino (SICTED), promogut per la Secretaría de Estado de Turismo i la Federación Española de Municipios y Provincias. El SICTED s’implanta actualment a 190 destinacions de l’Estat espanyol amb més de 13.000 empreses adherides i/o distingides.
Actualment estan distingides una gran varietat d’institucions al Baix Empordà, entre elles cossos de seguretat com la Policia Local de Castell – Platja d’Aro, prop d’una quinzena d’oficines de Turisme, allotjaments rurals i apartaments turístics, càmpings, empreses de turisme actiu, guies, restaurants, museus i centres d’interès, hotels i platges. Aquest any es sumen a la llista d’establiments distingits: l’Agència de Viatges Turismon, El Càmping Interpals, els allotjaments hotelers Hostalillo de Tamariu i Casa Santa Elena de Santa Cristina d’Aro i l’empresa de turisme actiu Costa Brava Parc Aventura de Platja d’Aro.
“