13 maig de 2022 a les 12:07

L’emblemàtica geganta Rigoberta de la Bisbal celebra el seu 40è aniversari

||

Enguany la geganta Rigoberta celebra el seu 40è aniversari i el proper dissabte 14 de maig els Geganters de la Bisbal han preparat un ampli ventall d’activitats per commemorar-ho. Les activitats arrencaran a les 18 h a la plaça del Castell on es farà un espectacle farcit de sorpreses que anirà seguit d’una cercavila.

Quan acabi la cercavila la celebració continuarà a la Rigotaverna, al passeig Marimon Asprer, a partir de les 20 h. Allà tindran lloc les actuacions de the Balkan Paradise Orchestra, Les Que Faltaband i DJs Geganteres. L’entrada serà gratuïta i s’oferirà sopar a preu popular.

La geganta Rigoberta va ser construïda a partir d’un capgròs pel grup de teatre Mitja Nota l’any 1982. Quan el grup es va dissoldre la va heretar la colla de Geganters de la Bisbal i va esdevenir un emblema per a l’entitat. Representa una dona que li agrada gaudir de la vida i per això és la imatge de la colla, a més, el seu segon nom és Festa Major. La Rigoberta es caracteritza ruixar la gent amb l’aigua que treu pel pit fent riure a tothom. Entre d’altres cites de celebració, el proper 25 de juny actuarà al costat de Rigoberta Bandini a l’Estartit, en el marc del Festival Ítaca.