Que estem a l’estiu i la previsió ha de ser de calor ningú en té cap dubte. Ni els més afligits per les altes temperatures podrien entendre un començament de juliol poc càlid. A l’estiu ha de fer calor. Però el cas és que venim amb pluviometria pèssima. Ahir acabàvem el sisè mes de l’any amb només 8.4 litres caiguts: 7.2 litres el dia 22 i 1.2 litres el dia 27. Pluviometria escassa i temperatures elevades és una mala combinació per fer més suportable l’estiu. I de moment, no sembla que s’hagi de trencar la tendència.
El cap de setmana que es presenta té ganes de calor. Molta calor. Calor que tot i que no serà extremadament forta, com que ja fa dies que l’estem vivint, serà una altra impacte estival poc plaent. Venim de temperatures molt altes. Els 38.6 graus que es van assolir el passat 16 de juny no els passarem però viurem un cap de setmana molt càlid. I ja ens acostem a dates caniculars que són de calor amb majúscules. I convindria tenir el territori preparat per encarar les els dies més calorosos de l’any, que van del 15 de juliol al 15 d’agost.
Així doncs, demà dissabte promet de 30 a 32 graus màxims. I diumenge una mica més: potser 32-33 graus. Tot plegat dins un context de pluja nul·la i algun núvol que serà decoratiu i res més. La calor no remet, l’estiu avança. I no es veu pluja a la vista, i aniria bé, com a mínim de tenir una esperança ni que fos llunyana, d’aigua del cel. De moment, no esperem pluja pels propers dies.
*Aquesta notícia ha estat publicada amb la informació facilitada pel bisbalenc Marc Vilà.
“